پورابراهیمی: مستمری باید متناسب با تورم باشد.



رئیس شورای مشورتی اقتصادی شورای اسلامی در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان در سه سال گذشته گفت:

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به پیشنهاد ایسنا مبنی بر لغو لایحه بودجه 1401، گفت: مجلس در حال بررسی لایحه بودجه 1401؛ سنوات اجرایی در بودجه 1401 است.

وی در ادامه گفت: در واقع فکر دولت این است که با بانک تصمیم بگیرد، مثلاً برنامه تکلیف را تنظیم کند تا به دولت وام مسکن بدهیم.

رئیس شورای مشورتی اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تعهدات بانک ها در اعطای وام، این وظیفه مهمی است زیرا فعالیت خارج از قوانین بانکی را ممنوع می کند. البته بانک ها در سال های اخیر در بحث تجمیع بدهی و اعتبار خوب همکاری خوبی داشته اند.

در مورد مسائل بیمه بانکی نیز «با بانک مرکزی توافق شده است تا بیمه نامه اصلاح شود تا نهادهایی برای جلوگیری از وضعیت عمومی فراهم شود». کلمه ضامن واقعی باید ترجمه شود و اگر خلاف قانون نباشد، تفسیر و نوشتن قوانین بر عهده دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است. امیدواریم بانک مرکزی و معاون وزیر اقتصاد هر چه زودتر اوراق بهادار را برای ارائه تسهیلات در نظر بگیرند و ذائقه وام گیرندگان کوتاه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مردم سالاری مجلس شورای اسلامی نیز درباره محاسبه بازنشستگی 3 سال گذشته در لایحه بودجه 1401 اظهار کرد: این موضوع نیازمند کار متخصصان است اما گاهی در برخی از ابزارها تصمیم گیری می شود. پرداخت‌های افراد در سال‌های مختلف محدود است، اما در طول یک سال گذشته تغییرات چشمگیر و چشمگیری رخ داده است.

پورابراهیمی ادامه داد: از سوی دیگر افرادی هم هستند که در مدت 30 سال دستمزد خود افزایش معقولی داشته اند و با افزایش ناگهانی حقوق در سال گذشته مواجه نخواهند شد. بنابراین باید به پیشنهاد دولت رسیدگی شود تا به صندوق بازنشستگی لطمه ای وارد نشود.

«هرچه وجوه صندوق بیشتر باشد، مزایای بازنشستگان کمتر خواهد شد، باید رابطه منطقی بین حقوق بازنشستگی و تعهدات و مزایای صندوق وجود داشته باشد. معادل تورم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید