حضور در دبیرخانه دائمی / میز قرارداد



دبیرخانه نمایشگاه تستا از راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه تستا خبر داد.

پیام مصاحبه با ایسنا از فروشندگان چینی وی با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه تستا (تقاضای ساخت و تولید ایران) گفت:

وی به حضور ترکیبات فناورانه در نمایشگاه از جمله پارک نوآوری صنعت نفت و پژوهشکده نرو اشاره کرد. موسسه تحقیقاتی نرو نیز به سازمان های وابسته به وزارت نیرو ابراز علاقه کرده است.

برخی شرکت ها مانند راه آهن به این نمایشگاه علاقه نشان داده اند.»

در مجموع 41 شرکت و شرکتی که در نمایشگاه شرکت کرده بودند علاقه خود را به نمایشگاه اعلام کردند که در اولویت حل و فصل قرار دارند.

به گفته وی، تکمیل موفقیت آمیز تفاهم نامه در نمایشگاه تستا در اولویت قرار دارد و سایر نیازها در طول سال برطرف خواهد شد.

تامین کنندگان چینی می گویند: «به روز رسانی این نیازها راه اندازی این دبیرخانه را سرعت می بخشد و به یک بار در سال محدود نمی شود.

دبیر کل نمایشگاه تستا از کلیه علاقمندان جهت شرکت در نمایشگاه دعوت به عمل می آورد. قراردادها

وی یکی از کاستی های نمایشگاه را در گذشته این بود که تنها تفاهم نامه ها رعایت می شد و به مطالبات توجه خاصی نمی شد. اما این دبیرخانه دائمی که تمامی دستگاه ها در آن عضویت دارند، در طول سال بر دفترچه و نیازها نظارت دارد.

وی یکی از وظایف دبیرخانه را تامین مالی قراردادها عنوان کرد و نیاز به آموزش مالی دارد.

وی افزود: بر اساس آمارهای فعلی بیش از 50 تفاهم نامه در نمایشگاه TES امسال منعقد شده است اما این اطلاعات نهایی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون بیشترین قرارداد با کدام مدیر تحقیقات و فناوری دفتر شورای عالی دفتر علوم، تحقیقات و فناوری بوده است، نامه های خالی را تکمیل کرد و تعداد زیادی قرارداد دفاعی در نمایشگاه امسال داشت.

وزارت نفت و پژوهشگاه علوم و فناوری هسته ای در نمایشگاه امسال حضور جدی داشته اند.

به گزارش ایسنا، شرکت ها، بانک ها و موسسات انتفاعی مندرج در پیوست (3) بند (9) ماده 9 ماده 1399 قانون بودجه مکلف به رعایت قانون هستند. تعهدات: پرداخت حداقل 40 درصد از هزینه مسائل پژوهشی مندرج در پیوست 25 درصد به صورت فصلی به خزانه داری، با توافق با دانشگاه ها و مؤسسات برای رفع مشکلات و مسائل آنها. استفاده از آموزش عالی و پژوهشی، دولتی و غیردولتی و جهاد دانشگاهی در پروژه های عملی اعم از مقاله کارشناسی ارشد، پروژه های کارشناسی ارشد و دانشجویان غیر کارشناسی.

این قانون در سال 1397 با عنوان بند 9 ماده 9 و در سال 1398 با عنوان بند 9 ماده 9 آغاز شد.

دبیرخانه شورای عالی علوم و تحقیقات، سامانه تأمین و توالی تحقیقات و فناوری (SATA) را برای بسترسازی این قانون و ایجاد بستر مناسب برای اجرای آن طراحی کرده است. ثبت گزارش فرآیند و تخصیص اعتبارات در این سامانه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید