معاونت دپوی وزارت بهداشت – مراکز تحقیقاتی غیرفعال تعیین تکلیف شدند.


دکتر یونس پناهی وی روز دوشنبه در گفت و گو با RNA گفت: برخی از این مراکز تحقیقاتی انعطاف پذیر و کاربردی نیستند.

وی گفت: چند روز پیش نشستی با حضور نمایندگان پژوهشی و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و یکی از نکات قابل توجه این نشست فعال شدن مراکز تحقیقاتی بود.

معاونت وزیر بهداشت باید در حوزه تولید دانش فعال باشد و نیازهای دانشگاه ها یا دولت ها را برطرف کند. به عبارت دیگر، این گروه ها باید محصول محور و کارآفرین باشند. وی تاکید کرد که این یکی از معیارهاست. برای مراکز تحقیقاتی پیشرفته

پناهی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مراکز تحقیقاتی به سه قسمت تقسیم می شوند.

وی گفت: برای تحقق این امر نیاز به اصلاح ساختار و آموزش متخصصان است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر لزوم ارزیابی این مراکز تحقیقاتی توسط دانشگاه ها و اقدام لازم تاکید می کند. تا زمانی که مراکز تحقیقاتی به هدف خود یعنی توسعه کیفیت دست یابند.

معاونت دپوی وزارت بهداشت - مراکز تحقیقاتی غیرفعال تعیین تکلیف شدند.

من همه نگرانی های حوزه پژوهش را کمبود بودجه نمی دانم.

پناهی گفت: به نظر می رسد اعتبارات خوبی در این زمینه وجود دارد که با مدیریت مصرف و بهره برداری از این اعتبارات می توان به آن دست یافت.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از پژوهشگران حمایت خوبی می کند. قراردادهای خوبی برای دانش و محصولات بسته می شود و باید از این فرصت استفاده کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر فرهنگ صرف پژوهش بین مسئولان، سیاستگذاران و متخصصان تغییر کند، بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.

پناهی با یادآوری اینکه بودجه سالانه موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی نیماد در ایران بین 50 تا 60 میلیارد تن است، گفت: بودجه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت حدود 170 است. میلیارد گوجه فرنگی

به گزارش ایرنا، دکتر یونس پناهی نهم آذرماه به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی جمهوری اسلامی ایران (NMAD) منصوب شد. .

او یکی از اعضای هیئت علمی پزشکی دانشگاه بقیة الله و یکی از دانشمندان برجسته جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید