ادغام ترکیه با امارات متحده عربی / رابطه تاکتیکی یا استراتژیک؟ خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


گروه بین الملل خبرگزاری مهر محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی اخیرا به ترکیه سفر کرده است. سفر محمد بن زاید به ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از چندین دهه روابط سیاسی بین دو کشور صورت گرفت. در سفر اخیر ولیعهد ابوظبی به ترکیه، قراردادهای مهمی بین ترکیه و امارات امضا شد.

آگهی. اعتراضات در سال 2011 و به نام بهار عربی باعث ایجاد اختلافات عمیق بین ترکیه و امارات متحده عربی شد. دو کشور از سال 2011 با هم اختلاف دارند.

ترکیه و امارات متحده عربی درگیر یک بن بست دیپلماتیک بین شاخ آفریقا و شرق مدیترانه هستند. فراتر از آن، رقابت آنها به طور همزمان در واشنگتن و بروکسل، در رسانه های بین المللی، در صنعت انرژی و اخیراً در بنادر و سواحل است.

رهبران ترکیه و امارات متحده عربی از این درگیری در عمل برای تقویت موقعیت داخلی و بین المللی خود استفاده سیاسی کرده اند. درگیری با ترکیه درهای جدیدی را به روی امارات متحده عربی برای ادغام با بازیگران غربی از جمله کشورهای اروپایی مانند فرانسه و یونان باز کرده است.

در عین حال، کشور در واشنگتن بهبود یافته است. امارات متحده عربی با وانمود کردن اینکه آنکارا در تلاش برای تضعیف قدرت ترکیه است، نفرت را برای رای دهندگان ترک ایجاد می کند.

در سال های اخیر، امارات متحده عربی و ترکیه تقریباً در هر موضوعی موضع گیری کرده اند. امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) شریک کلیدی دولت فعلی مصر و یکی از بزرگترین سرمایه گذاران خارجی این کشور پس از کودتای نظامی علیه مصر است که روابط دیپلماتیک خود را با قاهره قطع کرد. در سال های اخیر، امارات متحده عربی و ترکیه تقریباً در هر موضوعی موضع گیری کرده اند. امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) یکی از شرکای کلیدی دولت فعلی مصر و یکی از بزرگترین سرمایه گذاران خارجی این کشور است.

امارات متحده عربی و پادشاهی عربستان سعودی حمایت خود را از فیفا سراج، رهبر ائتلاف ملی لیبی در لیبی، ترکیه و قطر اعلام کردند.

ترکیه در حمایت از قطر حریم هوایی خود را به روی قطر باز کرده است، در حالی که عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر قطر را تحریم کرده اند. به دوحه ارسال شد.

جالب اینجاست که در روزهای اخیر دو کشور تلاش های شدیدی برای بازگرداندن روابط عادی انجام داده اند. وارث ظاهری ابوظبی در 24 نوامبر سال جاری پس از یک دهه درگیری راهی ترکیه شد.

ادغام ترکیه با امارات متحده عربی / رابطه تاکتیکی یا استراتژیک؟

آنکارا مشتاق جذب سرمایه گذاران خارجی است. امارات متحده عربی ترکیه را مقصدی مطلوب برای سرمایه گذاری منطقه ای می داند. شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی به منابع درآمد و فرصت های سرمایه گذاری متنوعی نیاز دارد و ترکیه می تواند یکی از مقاصد جدید سرمایه گذاری باشد.

شکست تلاش اردوغان برای پیوستن به ترکیه در اتحادیه اروپا، سیاستگذاران ترکیه را بر آن داشته تا به منطقه پشت کنند و شراکت های قوی ایجاد کنند. شکست تلاش اردوغان برای پیوستن به ترکیه در اتحادیه اروپا، سیاستگذاران ترکیه را بر آن داشته تا به منطقه پشت کنند و شراکت های قوی ایجاد کنند.

پیروزی دموکرات ها در کاخ سفید و رهبری جو بایدن بر ایالات متحده آنها را مجبور کرده است تا حد امکان از درگیری در خاورمیانه اجتناب کنند.

در نتیجه، سفارت امارات در ترکیه بازگشایی شده است، هلدینگ توسعه ابوظبی قراردادهای تجاری با صندوق منابع ترکیه امضا کرده است و چندین قرارداد سرمایه گذاری با فناوری پیشرفته و سرمایه گذاری انرژی بین دو کشور در ماه گذشته امضا شد. امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) صندوقی را برای حمایت از سرمایه گذاری های استراتژیک در ترکیه، از جمله در بخش های سلامت و انرژی ایجاد کرده است.

اگرچه مقامات ترکیه و امارات متحده عربی در حال حاضر نیاز به برقراری روابط به خصوص روابط اقتصادی دارند، اما روابط دو کشور بهتر از اینکه استراتژیک باشد، از لحاظ تاکتیکی بهتر خواهد بود. اگرچه مقامات ترکیه و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) اکنون نیاز به توافق دارند، به نظر می رسد روابط اقتصادی بین دو کشور به جای راهبردی، استراتژیک باشد.

در مورد اینکه آیا جنبش اخوان المسلمین یک جنبش ایدئولوژیک فرامرزی و همسو با سیاست های آنکارا است، ابهامات زیادی وجود دارد و پیامدهای روابط جدید ترکیه در این زمینه مستقیماً با جزئیات توافق منعقد شده بین ترکیه مرتبط است. ترکیه و امارات متحده عربی. . مقامات اخوان در حال حاضر منتظرند ببینند آیا ترکیه با وجود دیدار با ابوظبی به روابط خود با ابوظبی ادامه خواهد داد یا خیر.

اما تحلیلگران بر این باورند که مشارکت عمیق آنکارا با ترکیه و منافع استراتژیک بین المللی ترکیه بسیار فراتر از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری اردوغان در این کشور است. ناظران بر این باورند که بسیاری از متغیرهای منطقه ای دو طرف را مجبور به تجدید نظر در محاسبات خود کرده است.

طناب ناگهانی ابوظبی برای خروج ترکیه از بحران اقتصادی نیاز به اعتماد به نفس دارد و بینندگان معتقدند هنوز زود است که در مورد نقاط قوت و ضعف آن قبل از آزمون صحبت کنیم. بسیاری بر این باورند که ابوظبی در یافتن راه حل سیاسی برای مشکلات منطقه ناکام بوده و تصمیم گرفته است برای اختلافات خود با مخالفان راه حل اقتصادی را دنبال کند.

آیا نزدیکی امارات متحده عربی و ترکیه به آشتی واقعی منجر خواهد شد یا دو طرف می خواهند به اردوغان فرصتی بدهند تا نظریه خود را در مورد “مذاکره علیرغم اختلافات” حتی در روابط با مسکو آزمایش کند؟ در سوریه و اوکراین؟ و او از آن با واشنگتن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید