فرزندان برخی از مسئولان در کشورهای دشمن سرمایه گذاری کلانی می کنند.



یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از فرزندان مسئولان به دلیل مسئولیت پدر و مادر به کشورهایی که در خانه آواز می خوانند رفته اند. سرمایه گذاری می کنند.

ابراهیم نکو در گفت وگو با ایسنا، گفت: فساد اقتصادی در کشور ریشه دار و طولانی است. «زمینه محاسبه شده کار کرد.

او گفت: «تمایل به مبارزه با فساد در اکثر سه قوه کشور وجود دارد. رئیس جمهور از قوه قضائیه است و لزوم مبارزه با فساد را می داند و پیامدهای آن را می داند. قوه مقننه با دو قوه دیگر روابط خوبی داشت. اقدامات خوبی برای مبارزه با فساد انجام شده است، اما تلاش این نیرو به تنهایی کافی نیست و همکاری سایر نهادهای نظام از جمله نهادهای امنیتی لازم است. در واقع یک استراتژی مشترک و کل دولت باید با فساد مبارزه کند.
وی ادامه داد: متأسفانه راه فرار از این قانون وجود دارد و مسئولی اگر بخواهد می تواند راه فراری بیابد؛ مثلاً باید مال را به نام اقوام و معتمدین خود بدهد، افشاگری باعث نجات عذاب نمی شود. از مردم، مگر اینکه تا حدی، از اموال فزاینده مقامات در جهت منافع عمومی مالیات گرفته شود.

در مورد سفر و اسکان فرزندان مقامات مقیم خارج از کشور: «در اوایل انقلاب ارتباط عمومی و خصوصی بسیار زیاد بود. این کمک مردم و مسئولان را امیدوار کرد. آنها احساس تبعیض کردند.» نه، و هیچ کس پول در نمی آورد، اما با گذشت زمان، فرزندان مسئولین به کشورهایی نقل مکان کردند که به دلیل مسئولیت والدینشان مورد توجه قرار گرفتند. فرزندان این مسئولین سرمایه های زیادی را خرج می کنند و در کشورهای دشمن سرمایه گذاری می کنند. این رنج عمومی است و باید درمان شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه من این است که به نفع فرزندانشان موضع این مسئولان را نگیرید. چنین افرادی باید قانوناً مجبور به بازگرداندن سرمایه عمومی خود شوند و در غیر این صورت تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. وقتی به سن فرزندان مسئولین نگاه می کنیم، می بینیم که آنها هنوز برای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر بسیار جوان هستند و مشخص است که افراد دیگری پشت این ممنوعیت تردد هستند که متهم به تشدید اوضاع هستند. آنها با فرزندان خود مسئولیت سرمایه کشور را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید