بورس به کف رسیده اما افزایش چشمگیری نداشته است!



با شاخص کل بورس بین 1.2 میلیون تا 1.3 میلیون واحد، حرکت آونگ بین دو کانال در گذشته چندین بار تکرار شده است، بنابراین بورس هر روز رنگ عوض می کند و عمر چراغ سبز یا قرمز تغییر نمی کند. . افزایش دو روزه.. با این حال تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است که بازار کمترین میزان را داشته و ریسک ها در حال کاهش است اما نمی توان انتظار افزایش چشمگیری داشت.

ولید هلات در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه از ابتدای سال 1399 تاکنون نوسانات قابل توجهی در بازار سرمایه وجود داشته است، گفت: در واقع، بازاریابان یا سرمایه گذاران خرد دیدگاه های متفاوتی در مورد آنچه اتفاق می افتد دارند. به عنوان مثال، یک رویداد برای برخی افراد موضوعی مثبت و برای برخی افراد موضوعی منفی است. به همین دلیل است که آن را در اخبار می بینیم.

ریسک بازار در حال کاهش است.

بازار سرمایه در روزهای اخیر افت کرده و به حد تعادل رسیده است، اما به نظر من به مرور زمان نیاز به افزایش چشمگیر بازار و شفافیت دارد. در واقع نباید انتظار داشته باشیم که بازار پس از متعادل شدن رشد قابل توجهی داشته باشد و رفتارهای متقابل در بازار رایج است.

این تحلیلگر بورس ادامه داد: اما اتفاقی که در بازار می افتد این است که نوسانات سیگنال ها کمتر از نوسانات روزانه است. به عبارت دیگر، نوسانات بازار دائما در حال کاهش است که به نظر من منطقی است و ریسک بازار را کاهش می دهد.

حرکت بازار به سمت عقلانیت با گزارش های ماهانه آذر

هلات با اشاره به گزارشات بورس در آذرماه گفت: گزارش های آذرماه به زودی می آید که مبنایی برای پیش بینی سود و تحلیل فصل آینده است. در صورت عدم تغییر منفی در روزهای آینده و عدم انتشار اخبار منفی، گزارش های ماهانه آذر و همچنین سود و زیان برداشت، بازار را منطقی و شادتر می کند.

وی با تاکید بر اینکه بازار در پایین ترین سطح خود قرار دارد، گفت: ادامه تحرک در بازار مهم است. “.

رمز موفقیت عقلانیت و عمل است

وی در خصوص بودجه سال آینده نیز گفت: به نظر من یکی از دغدغه های اصلی بازار این است که دولت در قید بودجه است و می خواهد به هر شکل ممکن از بورس بهره برداری کند. به عنوان مثال، اوراق بهادار را به قیمت بازار بفروشید، سهام عرضه کنید یا در هر صورت حاشیه سود را از شرکت ها حذف کنید. این نگرش مانع از ورود سرمایه گذاران جدید به بازار می شود و سرمایه گذاران بازار ترجیح می دهند دارایی های خود را در بخش امنیتی نگه دارند.

اشاره کرد 10 تصمیم اخیر دولت وی در خصوص بازار سرمایه نیز توضیح داد: اگر جنبه منطقی و عملی پشت تصمیمات و گفت وگوها برای حمایت از بازار باشد، اعتماد به بازار باز می گردد. یکی از مهمترین تصمیمات قیمت 5000 تا 2000 تنی گاز خوراکی و گاز سوختی است. به نظر من پایان این تصمیم به دلیل تغییر قیمت های جهانی و مشکل اساسی قیمت بنزین کوتاه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید