در سال 2021، 12 فعال زن در عربستان سعودی مورد سرکوب وحشیانه قرار گرفتند



به گفته سند، در سال جاری با بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی، 12 زن توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سعودی لکس، سند گزارش داد که 12 زن در قیام در مناطق مختلف این کشور در دوره چهار ساله سلطنت محمد بن سلمان، پادشاه عربستان سعودی شرکت داشتند. بر اساس آمار، علما، شهروندان و فعالان در این کشور دستگیر شده اند.

به گفته این گروه حقوق بشر، مقامات سعودی چهار سال پیش بیش از 100 زن از جمله محمد بن سلمان ولیعهد را دستگیر کرده اند و حدود 60 نفر همچنان در بازداشت هستند.

دیده بان حقوق بشر (HRW) مقامات ریاض را مسئول نقض حقوق بشر، سرکوب و نقض حقوق بشر در این کشور دانسته است.

مقامات سعودی در حال سرکوب رسانه ها از جمله استفاده از رسانه ها برای مشروعیت بخشیدن به سرکوب زنان فعال در این کشور هستند. و به آنها تهمت می زنند.

الحزلول، عزیزه الیوسف و سمر بدوی از جمله افرادی هستند که در عربستان سعودی به دروغ به خیانت متهم شده اند.

حدود 60 زن همچنان در زندان های عربستان نگهداری می شوند و نقض حقوق بشر در این کشور به دور از رسانه ها و به نظر می رسد همکاری مقامات ریاض است.

مقامات ریاض می گویند که به آنها آزادی رفت و آمد داده شده است. اما بیشتر چهره های آزاد شده، از جمله فعالان زن، می گویند که قبل از آزادی از زندان مجبور به امضای شرایط شدند.

در واقع، بسیاری از فعالان زن زندانی باید آزادی زندانیان خود را بپذیرند و به آنها احترام بگذارند و اگر این شرایط را نداشتند، دوباره دستگیر شوند.

لادن الحزلول، عزیزه یوسف، ایمان النفجان، ابیر نمناکانی، شدو الانزی، شیخ العرف و عایشه المرزوق از مهم ترین معذرت خواهان می توان نام برد.

عفو بین الملل در مورد عواقب شرایطی که مقامات ریاض برای فعالان زن اخیرا آزاد شده اند، هشدار داده است.

اگر الحزلول شرایط آزادی را زیر پا بگذارد، می تواند دوباره دستگیر شود و در دادگاه کیفری محاکمه شود و دادگاه کیفری ریاض تنها نمونه ای از نحوه ساکت کردن و محاکمه فعالان صلح است.

به گفته منابع حقوقی، نجلا المروان، فعال سعودی، در بیانیه ای که 40 روز پیش منتشر شد، همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی عربستان است. آگهی. وی در 20 ژوئیه 2021 در مقابل منزل خود در ریاض دستگیر شد.

به گفته منابع، مقامات ریاض از ارائه اطلاعات در مورد وضعیت المروان در زندان خودداری کرده اند، اگرچه وی بیش از یک ماه است که در بازداشت به سر می برد و خانواده اش هیچ اطلاعی از وی ندارند.

تعداد زنان ربوده شده و بازداشت شده در عربستان سعودی به هشت نفر رسیده است.

مجمع عمومی سازمان ملل که از همه بازداشت شدگان بدون اتهام حمایت می کند، گفت که این اقدام یک جنایت و محکومیت است زیرا نادیده گرفتن منشور سازمان ملل نقض آشکار حقوق بشر و آزادی های اساسی مندرج در منشور است. برای همه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید