بانک مرکزی برای نرخ سپرده ها اولتیماتوم صادر کرد.


بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها نرخ سود 10 تا 18 درصدی را برای سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت مطالبه کرده است.

به گزارش ایسنا، اغلب بانک ها به دلیل اینکه از نرخ سود سپرده ها و تسهیلات فراتر رفته و سود بیشتری دریافت می کنند، متهم به تخلف می شوند. در سال‌های اخیر تلاش‌هایی از سوی بانک‌ها برای رسیدگی به این تخلفات صورت گرفته است که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

فرهاد دگه پسند وزیر اسبق اقتصاد با هشدار به بانک ها برای رعایت نرخ سود وجوه مصوب شورای مالی و اعتبار، هشدار داد که مشمول نرخ مالیاتی بالاتر از مصوبه شورای مالی و اعتبار نمی شوند. بر اساس گزارش حسابرسی، سازمان امور مالیاتی موظف است نسبت به انجام اقدامات لازم اقدام نماید.

بر اساس گزارش بانک مرکزی اتیوپی (CBE)، یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای بانک ها و مؤسسات اعتباری نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت را بین 10 تا 18 درصد تصویب کرده است. همچنین رئیس کل بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته در دیدار با مدیران بانک مرکزی کشور بر این بخشنامه تاکید کرد.

بانک مرکزی اتیوپی (CBE) دریافته است که نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت خصوصی، به ویژه در صندوق سرمایه گذاری، در برخی بانک ها و موسسات وام دهی قابل مشاهده نیست. فراتر از حد مجاز در قوانین ابلاغی بانک مرکزی است.

بر این اساس در بخشنامه جدیدی از سوی بانک مرکزی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک ها و وام دهندگان مسئول اجرای دقیق این بخشنامه خواسته شده است تا اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهند.

بانک مرکزی نرخ سود سپرده ها را تعیین می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید