تامین منابع ویژه برای ورود و تحصیل برای دانش آموزان افغان



رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران از کاهش نصف شهریه دانشجویان افغانستانی و افزایش ظرفیت جذب این دانشجویان در پردیس خبر داد.

دکتر یونس نوربخش در گفت وگو با ایسنا با این حساب، با توجه به خودگردان بودن پردیس البروس دانشگاه علوم پزشکی تهران و پرداخت شهریه دانشجویان این پردیس، ناگزیر به تعیین شهریه دانشجویان با هزینه شخصی هستیم. به وضعیت اقتصادی دانشجویان در شرایط فعلی فکر کنید، چرا که نمی توانیم دانشجویان را به تنهایی در اقتصاد ببینیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در چند ترم گذشته پردیس البرز دانشگاه تهران به دلیل افزایش هزینه ها، تحصیل دانشجو را افزایش ندادیم، تصریح کرد: هر چند عدم افزایش تحصیلی شامل تمامی پردیس های دانشگاه می شود. از تهران. در ترم جاری اما شهریه دانشجویان 15 درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه تهران، پردیس البرز نیز خاطرنشان کرد: با افزایش هزینه های بی سابقه نتوانستیم هزینه ترم جاری در پردیس را افزایش دهیم، بنابراین مجبور شدیم تحصیلات دانشجویی را اندکی افزایش دهیم. .

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط جدید بسیاری از دانشجویان با مشکلات مالی مواجه شده و شهریه خود را از دست داده اند، به همین دلیل تلاش کرده ایم با ارائه خدماتی مانند تسهیلات این مشکل را برطرف کنیم. وام. “

ضمیمه: ظرفیت ورودی های اماکن توسط وزارت علوم و تا حدودی تعیین خواهد شد. این بدان معنا نیست که ما می خواهیم تا حد امکان دانشجو بپذیریم. اما دسترسی به این پردیس ها محدود است زیرا نمی خواهیم ظرفیت روزانه در پردیس تکمیل شود.

رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران گفت: برنامه ما این است که به تدریج با آموزش جلو برویم.

دکتر نوربخش تاکید می کند که شهریه دانشجویان افغانستانی در دانشگاه تهران در پردیس البرز به نصف کاهش یافته است. برای پرداخت شهریه مشکلی ندارید. ما ظرفیت دانش آموزان افغان را افزایش داده ایم تا این دانش آموزان را به تعداد زیاد بپذیریم.

وی افزود: در حال حاضر 40 دانشجوی خارجی در پردیس البرز دانشگاه تهران جذب می شوند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه هستند و درخواست های تکمیلی برای ورود به پردیس امسال ارائه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید