خانواده سردار جلالی به واکسن خارجی بسنده نکنند



وی گفت که تولیدکنندگان محلی واکسن باید در سراسر کشور مورد احترام قرار گیرند زیرا آنها قهرمانان دفاع زیستی ملی کشور هستند.

به گزارش ایسنا، سردار گلمرضا جلالی در بازدید از مرحله سوم آزمایش بالینی واکسیناسیون فکرا ایران، جمع آوری واکسن فخارا را حاصل تلاش همکاران و دوستان فکری زاده در وزارت دفاع و ارتش دانست. نیروها وی گفت: به عنوان فردی که از ابتدا این تلاش را می شناسم، این پروژه را مهم و قهرمانانه می دانم.

به نظر من اجرای یک پروژه 100 درصدی داخلی و داخلی توسط کارکنان بخش دفاعی برای تولید محصولات قابل قبول در سطح مدرن برای کشور مهم و سودمند است و گام مبارکی است.»

وی گفت: این امر از دو جهت قابل تقدیر است. این یعنی اجرای قول معروف سردار شهید حاج قاسم سلیمان و «فرصت آفرینی در دل خطر». چون بخش دفاعی ما به چنین زیرساخت دقیق و جامعی نیاز دارد، اگر درگیر تهدیدات بیولوژیکی آینده باشیم، این ظرفیت به سیستم پدافند زیستی کشور کمک خواهد کرد.

وی گفت که بخش دفاعی کشور باید زیرساخت های خود را برای تولید واکسن آنفولانزا تقویت کند. آن را زمین گذاشتند. اما هشدارها و توصیه های دولت قبل متاسفانه مورد بی توجهی برخی مسئولان قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم توانسته است عواقب بزرگ کرونا را کنترل و کنترل کند که گام مهمی بود. نکته دیگر اینکه در زمان واکسیناسیون نباید به واکسن های خارجی بسنده کنیم. در عوض، ما باید برخی از نواقص در فرآیند واکسیناسیون را برطرف کنیم، به ویژه نقاط ضعف و ضعف در صنعتی شدن که باید برطرف شود.

جلالی گفت: باید چرخه و زیرساخت‌های پدافند زیستی کشور را برای جلوگیری از کرونا و تهدیدات مشابه بازسازی کنیم.

وی گفت: امیدوارم واکسن فکرا پایه و اساس صنعت واکسن باشد. با رفع نقاط ضعف و ضعف می‌توان فرصتی برای تقویت دانش تولید واکسن در کشور از خطر کرونا ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید