تمامی دانشکده های دانشگاه آمیکبیر در پروژه های صنعتی مشارکت دارند.



رئیس دانشگاه صنعتی گفت: در نظر داریم با بسترسازی پروژه‌های پژوهشی و فناوری، همه اعضای هیئت علمی دانشگاه را در فرآیند پژوهش مشارکت دهیم.

به گزارش ایسنا دکتر سید رضا غفاری، محقق دانشگاه صنعتی در این مراسم گفت: برنامه این دانشگاه گامی بزرگ در جهت تبدیل شدن به یک دانشگاه نسل سوم است.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه دانشکده ها به عنوان محورهای توسعه فناوری در نظر گرفته شده اند، بنابراین از آنها خواسته می شود موقعیت استراتژیک توسعه برنامه های مرکزی را تعریف و با آن آشنا شوند، دانشگاه نیاز به حمایت ویژه دارد.

به گفته معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی اماکبیر، ایجاد سامانه بزرگ هدایت اساتید در شرکت های دانش بنیان از دیگر برنامه های پژوهشی این دانشگاه است.

به گفته دکتر غفاریان، ما در حوزه پژوهش چهار هدف اصلی را دنبال می کنیم که اولین آن تمرکز بر یافته های پژوهشی مانند مقاله و کتاب است. در این راستا قصد داریم به کیفیت نتایج پژوهش توجه ویژه ای داشته باشیم.

هدف دوم او تمرکز بر تأثیر فرآیندهای تحقیقاتی و افزایش کل بودجه در دسترس اساتید است.

به گفته معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی اماکبیر، هدف سوم راهنمایی دانشجویان در جهت پیشرفت فناوری است. در این قسمت سعی بر این است که دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با ساختار مناسب ارائه شوند.

دکتر غفاریا تاکید می کند: هدف چهارم ایجاد چارچوب قانونی است که تحقیقات فشرده را برای توسعه تحقیقات کل نگر تشویق کند.

وی در خصوص برنامه های دانشگاه در حوزه روابط صنعتی گفت: در نظر داریم بستر لازم را برای حضور مناسب تمامی دانشکده ها در پروژه های فناوری ایجاد کنیم.

وی افزود: به نتایج تحقیقات اساتید و دانشجویان در زمینه ثبت مالکیت فکری توجه ویژه ای شده است که حمایت های حقوقی و مشاوره از دیگر برنامه ها در این زمینه است.

دکتر غفاریا خاطرنشان می کند که برای برقراری ارتباط معنادار با صنعت، باید بستری فراهم کنیم که فرصت های پژوهشی اساتید این صنعت را ارتقا دهد.

ارتقای مهارت های دانشجویان یکی دیگر از برنامه های پژوهشی دانشگاه است که هدف آن مشارکت دادن دانشجویان در پروژه های فناوری و ارائه آموزش های لازم است.

رئیس دانشگاه صنعتی متعارف گفت: کنترل پروژه های تحقیقاتی یکی از اولویت ها است و برای تحقق این امر باید مرکز کنترل پروژه ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دکتر غفاریان حمایت مادی از شرکت های پارک علم و فناوری را رایگان و کم بهره دانست. ایجاد مراکز فناوری در کالج ها یکی دیگر از برنامه های فناوری دانشگاه است که بر بازاریابی نتایج تحقیقاتی دانشگاه بر اساس نیازهای جامعه تمرکز دارد.

دانشگاه آمیکبیر به نقل از وی گفت: همچنین در نظر داریم آزمایشگاه‌های دانشگاه را برای کسب استانداردها و تاییدیه‌های لازم تجهیز کنیم.

به گفته معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی اماکبیر، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی و پیشرفته این دانشگاه از برنامه های پژوهشی این دانشگاه است.

در این مراسم از 37 پژوهشگر ارشد دانشگاه صنعتی با حضور رئیس دانشگاه و مدیران اجرایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید