آمریکا از مذاکرات مستقیم ایران و عربستان استقبال می کند.



ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز به خبرنگاران گفت: ما از مذاکرات مستقیم ایران و عربستان سعودی استقبال می کنیم.

این مقام افزود: هر دو کشور نقش سازنده ای در تضمین امنیت زیست محیطی دارند.

سعيد حتيباده، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران گفته است كه با عبدالله امير عبدالله همتاي عربستاني خود و همتاي عربستاني خود پاكستان ديدار و گفتگو داشته است.

خبرگزاری دولتی اردن (پترا) روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات امنیتی بین عربستان سعودی و ایران با حضور کارشناسان دو طرف در حال انجام است.

رسانه های منطقه روز دوشنبه گزارش دادند که در نشست کارشناسان ایرانی و سعودی که به میزبانی مرکز تحقیقات امنیت عرب اردن برگزار شد، مسائل امنیتی و فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دو طرف تمایل خود را برای تقویت روابط و تقویت ثبات منطقه ابراز کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش در امور داخلی منطقه مداخله کرده و بی ثباتی و بحران ایجاد کرده است و انصارالله یمن با مقاومت در برابر حملات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی مانعی برای صلح است. تلاش و وضعیت انسانی، دوستی ها را بدتر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که یمن یکی از خطرناک ترین مناطق جهان است، اما گفت که مخالفت انصارالله با این حمله وضعیت را بدتر می کند.

با اشاره به نقش واشنگتن در جنگ یمن، ایالات متحده متعهد به یافتن راه حلی پایدار برای بهبود زندگی مردم یمن و ارائه راه حلی پایدار برای بحران است. مردم یمن برای سرنوشت خود تصمیم خواهند گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده فروش تسلیحات به عربستان سعودی برای حمله به یمن را متوقف کرده است، اما گفت که ریاض متعهد به بهبود دفاعی خود است.

آمریکا مسئولیت یک سری حملات هوایی مرگبار در صنعا، پایتخت یمن را بر عهده گرفت که منجر به کشته شدن ده ها غیرنظامی شد.

آگهی. در 26 آوریل 1994، عربستان سعودی با کمک چندین کشور عربی و با کمک ایالات متحده و کمک چراغ سبز، مجموعه ای از حملات را علیه یک کشور فقیر عربی به نام یمن آغاز کرد. عبدالمنصور هادی رئیس جمهور برکنار شده و تبعید شده برای دستیابی به اهداف و مقاصد سیاسی خود به قدرت رسید.

آژانس‌های سازمان ملل، از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، بارها هشدار داده‌اند که مردم یمن در قرن گذشته با سطوح بی‌سابقه قحطی و بحران انسانی روبرو هستند.

بسیاری از کارشناسان حمله ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از عدم دستیابی ائتلاف به هدف خود در یمن می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید