نهضت ملی مسکن 4 تا 7 میلیون تن وام



ساخت نهضت ملی مسکن 3 سال طول می کشد و تسهیلات پروژه 17 سال پرداخت می شود میلیون ها تن اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، به طور معمول تسهیلات طرح ملی مسکن برای مدت 3 سال طراحی می شود که در این مدت هیچ هزینه ای از سوی متقاضیان پرداخت نمی شود و هزینه آن 17 سال است.

به گفته محمدحسن علمداری از اعضای هیات مدیره بانک مسکن، نحوه پرداخت ماهانه سه سال پس از ساخت و تحویل خانه ها به متقاضیان به شرح زیر است. تقسیم بر شرکت کنندگان و گیرندگان کلاس ها.

وی افزود: 400 میلیون تن شامل ساخت 3 ساله و دوره پرداخت 17 ساله 6 میلیون و 300 هزار تن، 300 میلیون تن، ساخت 3 ساله و دوره پرداخت 17 ساله 4 میلیون و 700 تن. هزار تومان.

با توجه به پرداخت 250 میلیون تن از مسکن روستایی، علمداری ሚሊዮን ሚሊዮን ሚሊዮን ሚሊዮን ሚሊዮን ሚሊዮን ሚሊዮን ሚሊዮን 4 4 4 4 4 4 4 4 4 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17

روش‌های محاسباتی دیگری مانند اقداماتی برای پرداخت به متقاضیان در سال‌های اولیه نیز در نظر گرفته می‌شود. به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی باید به اقشار کم درآمد و متوسط ​​یارانه پرداخت کند که مابه التفاوت آن توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می شود.

علمداری با بیان اینکه در طول ساخت و ساز هیچ یک از متقاضیان مجبور به پرداخت هزینه اتاق های تسهیلات نبوده است.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تمهیدات ویژه ای را برای اقشار کم درآمد نیازمند کمک در نظر گرفته تا خدمات رایگان و مسکن بهتری به آنها ارائه کند.

پرداخت 20 درصد برای خدمات بانکی برای بخش مسکن

همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز با تشریح برنامه های خود برای تامین مالی نهضت ملی مسکن به وزارت راه منصوب می شود. این قانون ثابت است و این رقم هر سال متناسب با تورم افزایش می یابد. هر بانکی که این قانون را رعایت نکند 20 درصد جریمه می شود.

این قانون فرصت تاریخی بی نظیری را برای وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد صندوق ملی مسکن فراهم می کند». درآمدهای وزارت راه و شهرسازی از هر حوزه ای به خصوص فروش املاک، بازده عمومی مسکن، یارانه مسکن و سایر درآمدها حاصل می شود. درصد منابع نیازمندان را کاهش خواهیم داد. همچنین برخی از هزینه ها از جمله هزینه پروانه ساخت و نظام مهندسی از این صندوق پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رسام قاسمی راه اندازی صندوق ملی مسکن را راهی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد از سوی دولت دانست.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در قانون مقرر شده سالانه 360 هزار میلیارد تن مسکن به بخش مسکن اختصاص یابد. این یک امر قانونی است و باید اجرا شود. به عنوان گامی دیگر، ایجاد صندوق ملی مسکن در وزارتخانه آغاز شده است و این گام می تواند بازوی موفقی برای اجرای این قانون باشد. امیدواریم با تسریع در این توافقات مشکل مسکن به ویژه اقشار کم درآمد و کم درآمدها را با قیمت های مناسب حل کنیم.

بنابراین گزارش از 28 مهرماه برای ثبت قانون جهش تولید مسکن در 31 استان کشور در سامانه عمومی طرح‌های حمایتی مسکن general.mrud.ir اجرایی شده است. تا 6 ژانویه ادامه خواهد داشت. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نهضت ملی مسکن» کلیک می کنند. عدم استفاده از مؤسسات یارانه ای دولتی در حوزه مسکن و سبز شدن فرم «ج»، نداشتن ملک شخصی و حداقل پنج سال اقامت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود. قبلاً برای مردان شرط ازدواج بود، اما اخیراً مردان بالای 18 سال به شرط ازدواج مجاز به ثبت نام بودند. خانم های مجرد بالای 35 سال نیز می توانند ثبت نام کنند. همچنین برخی از گروه های درآمدی در برخی مناطق نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی از این الزام مستثنی شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید