رشد 41 درصدی اعتبارات عمرانی کوراسون جنوبی در بودجه 1401



حمید جهانشاهی روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: با وجود اینکه رتبه استان خراسان جنوبی در بخش هزینه‌ها رتبه ۲۲ و نسبت به سال گذشته بدون تغییر است، اما در بین ۳۱ استان در رتبه ۲۱ قرار داریم.

ما همچنان در بند اعتبار قانون رتبه هجدهم کشور را داریم که جای خوبی است.»

وی گفت: لایحه بودجه 1401 بدون پیش بینی رفع تحریم تهیه شده است و به جای تقسیم اعتبارات به سمت بودجه عملیاتی می رویم.

«بودجه 1401 بودجه ای مبتنی بر اطلاعات و بی عیب و نقص برای رشد اقتصادی و کارایی ملی است.

جهانشاهی افزود: در بودجه 1401 شاخص های کلان اقتصادی هدف گذاری می شود و از پروژه محوری به برنامه محوری می رویم.

وی افزود: تمرکز بر تحقیقات اراضی ملی و بخشداری، مطالعات توسعه اقتصادی و اسناد روستایی و توسعه شهری محرک اصلی در برنامه ریزی و شناسایی پروژه ها خواهد بود.

به گفته رئیس آژانس مدیریت و برنامه ریزی کوراسانای جنوبی، بودجه 1401 به ایالت ها اختیارات بیشتری می دهد و به نوبه خود نقش ایالت و شهرها را در ثبت رشد اقتصادی تعیین می کند.

وی افزود: از آنجایی که بودجه مرحله نهایی برنامه ریزی است، باید مجمعی تشکیل شود تا سیاست های دولت در قالب بودجه اجرا شود و از سوگیری، بدهی و توزیع ثروت جلوگیری کنیم.

جهانشاهی گفت: کیفیت بودجه ریزی بسیار مهم است و بی توجهی به این موضوع منجر به کسری بودجه می شود. ” وجود دارد.

وی افزود: وجود 9 هزار طرح پروژه در کشور، کنترل را با مشکل مواجه کرده و برنامه های رشد اقتصادی در بودجه 1401 رصد شده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کوراسانان جنوبی، رشد اقتصادی 8 درصدی شامل دو رکن سرمایه گذاری و بهره وری است. حدود 3 درصد در دهه 90 به توسعه فرهنگی.

جهانشاهی گفت: ایجاد قریب الوقوع صندوق عدالت و توسعه در 31 کشور و استفاده از منابع دولتی در بخش کلان اقتصاد کشور از دیگر موضوعات مهم بود.

وی افت ارز اساسی، زیان اوراق مالی اسلامی از 13.5.5 میلیارد تن به 88 هزار میلیارد تن و کم درآمدی از 3.5 به 4.5 میلیون تن را از مهم‌ترین ویژگی‌های سال بودجه دانست. .

به گفته جهانشاهی، رشد دستمزد کارگران از 5 درصد تا 29 درصد با میانگین پیش بینی 10 درصد متغیر است و بیش از 37 میلیون تن پرداخت نمی شود.

وی گفت: مزایای اصلی برنامه 1401 سادگی، آگاهی، کارایی، کنترل، کمک به رشد هزینه ها، کمک به ثبات اقتصادی و بهبود حکومت داری محلی برای مقامات است.

رئیس شرکت اداری و برنامه ریزی کوراسان جنوبی افزود: سازش بین دستگاه های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه تکمیل و دستگاه ها در این زمینه پاسخگو خواهند بود. .

دولت تراز عملیاتی خود را از 464 میلیارد به 300 هزار میلیارد تن، خالص بدهی خود به بازار سرمایه را به 40 هزار میلیارد تن کاهش داده، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی خود را از 5.4 به 6.9 درصد افزایش داده و هزینه ها را کاهش داده است. وی گفت: دولت یکی از اصلاحات ساختاری بودجه 1401 است.

دیدگاهتان را بنویسید